hotel rondreis
alpen & dolomieten
5 juli - 13 juli 2025

Ga je mee naar de alpen en dolomieten?

De grote favoriet bij TRIP Motorreizen. We gaan op avontuur door Zwitserland, Italië en Oostenrijk! Trek zelfstandig of groepsgewijs van hotel naar hotel en geniet van de mooiste routes. Van de ene bergpas rij je zo de andere bergpas in. De Stelvio, Grossglockner, Gaviapas, Albulapas en nog heel veel meer! Sla samen met je medeavonturiers een enorm gat in je motor-bucketlist. Dit jaar bieden we deze knaller tweemaal aan zodat we met zoveel mogelijk gasten op reis kunnen gaan.

KLEDING

Het weer in de Alpen & Dolomieten kan alle kanten op gaan. We rijden en verblijven in dal en op de top. Dit betekent dat je voor dit avontuur er niet bent met een doorwaaijas en een poncho. Bereid je voor op alle mogelijke weerbeelden die je kan voorstellen: tijdens de rit maar ook 's-avonds. Je hebt gelukkig nu nog ruim de tijd om waterdichte kleding en dito motorlaarzen aan te schaffen.

HotelS

We rijden van hotel naar hotel waarbij je je eigen bagage elke ochtend weer op je motor laadt en 's-avonds weer vanaf haalt. Het ene moment rusten we uit in een luxe hotel met zwembad, het volgende moment zitten we een nacht in een authentiek familiehotel. De hotels zijn met de grootste zorg uitgezocht op de uitgezette routes

In veel gevallen kunnen de motoren bij de hotels geparkeerd worden in een parkeergarage.

Moeilijkheidsgraad

De reis start in Oostenrijk in de buurt van Liechtenstein. Vanaf daar is het elke ochtend op tijd op, ontbijten, opladen en op pad: weer of geen weer! Regelmatige koffiepauzes, fotomomenten en een tijdige lunch houden ons op de been, maar verwacht pas eind van de middag in het volgende hotel aan te komen. Bereid je voor op lange dagen bochten sturen dwars door de bergen!

Heb je al bochten- en bergenervaring in het buitenland? Kan je lange dagen op je zadel doorbrengen? Kan je dan nog steeds genieten van lange routes door de bergen? Ben je niet bang voor verschillende weertypes? Dan is dit jouw avontuur en gaan we graag met je op reis.

€ 1.449,-

zaterdag 5 juli 2025 - zondag 13 juli 2025

Reisbeschrijving

Voor het rijden van deze motorreis is ervaring in de bergen vereist.

Deze reis is geschikt voor motoren van het type allroad/crossover/tour/ sporttour. Choppers en naked bikes zijn sterk af te raden door zitpositie, ruim zes uren zadeltijd per dag, de tankinhoud en de bagagemogelijkheden van deze types. We gaan echt lange dagen maken en dan wil je je bagage snel op en weer van je motor hebben.

De wegen die we gaan berijden zijn wisselend van goede kwaliteit, tot mindere kwaliteit met echt Italiaans asfalt. Bereid je voor op echt heel veel haarspeldbochten. Rondom het Gardameer zullen de haarspeldbochten extreem kort zijn met een zeer sterke stijging/daling. Daarnaast rijden we over vergeten wegen: kronkelwegen door de bergen waar nagenoeg niemand komt, de wegen ruig zijn en de natuur grillig is. Het rijden van choppers of racers is ten zeerste af te raden door de beperkingen die deze machines met zich meebrengen op dit soort wegen. Per reisdag rijden we tussen de 240km en 340km.

Je bent ervaren in de bergen en je daagt jezelf graag uit! Je wilt meer dan de standaard bergpassen rijden. Je bent niet bang voor dagen achter elkaar in het zadel zitten en de reis lang te leren. Je bent bezig met je kijkgedrag, het rijden van de ideale lijnen en het bepalen van de juiste plek om de bocht aan te vangen. Haarspeldbochten zijn helemaal jouw ding en nu ga je ze doen op uitdagend verhard wegdek met grote dalingen en stijgingen. Ben je tot hier gekomen en zit je te knikken achter je scherm: dit is jouw reis, snel door naar “Boek”!

Als je twijfels hebt of niet zo zeker bent van je eigen kunnen, neem contact met ons op. We praten graag op basis van onze eigen ervaringen als motorrijder en als begeleider en kunnen samen met je praten over je grote en kleine zorgen. We begeleiden niet alleen de reis, maar ook jou met het maken van jouw beslissing, want uiteindelijk zit je zelf op je motor en ga je dit avontuur zelf aan!

Van hotel naar hotel: de ene keer verblijf je in een luxe hotel met zwembad en de andere keer verblijf je in een prachtig authentiek familiehotel. Hieronder een verkorte omschrijving om je een beeld te geven en je interesse te prikkelen.

  • De eerste dag komen we aan op een prachtige locatie op 867 meter hoogte. Je hebt de reis ineens (670km vanaf Venlo) of in twee of meerdere delen gereden. Tijdens het diner kijk je uit over de Alpen van Oostenrijk, Liechtenstein en Zwitserland. Je motor staat direct voor de deur aan het einde van de weg naar boven met de eerste negen haarspeldbochten.
  • We hebben een prachtige rit op de tweede dag die start met de Furkajoch  en waar we eindigen in het Zillertal. Voor de lunch heb je al vier passen onder je wielen laten glijden. Mooie afsluiter van de reisdag is de Khütaisattel. Je verblijft in een prachtig hotel en kan bij aankomst eventueel nog even zwemmen in een natuurmeertje voordat in het restaurant het diner wordt opgediend. Voordat we ‘s-ochtends aan het ontbijt gaan, drinken de begeleiders koffie bij een Nederlandse uitbaatster van een bakkerij in de buurt van het hotel. Ga je mee als je wakker bent?
  • De derde dag staat in het teken van de Grossglockner! een relatief korte dag rijden om optimaal te genieten van één van onze favorieten. We overnachten bij de Nederlandse eigenaren die een authentiek Oostenrijks hotel runnen aan de voet van de berg in het dorpje Mörtsach. Je motor staat overdekt langs de, na 19.00 uur afgesloten weg. ‘s-Avonds praten we na over de Grossglockner, de Edelweiss-spitze en de inmiddels bijna verdwenen gletsjer.
  • Door de Dolomieten op een lange dag rijden, komen we aan in het dorpje Fiera di Primiero waar we in een prachtig familiehotel verblijven. Je motor stal je in de garage en je kunt genieten van een heerlijk 3-gangen diner in stijl. Na het eten wil je vast op tijd slapen of je praat nog even na in de gezellige bar van het hotel.
  • Een geweldige dag sturen op een fantastische weg vol avonturen (wel eens een helling van 20% met krappe haarspeldbochten afgereden?) op weg naar het Gardameer. En zijn we daar aangekomen? Dan rijden we er een stukje omheen en aan de andere kant rijden we misschien wel de mooiste kronkelweg van de hele reis: de BrassaSchlucht. Aangekomen bij ons hotel in Tignale, parkeren we de motoren en is het advies de zwemkleding aan te trekken en lekker na te praten in het zwembad. Dineren doen wij in een restaurant om de hoek van het hotel bij de lokale Italiaan.
  • We gaan naar Livigno, een klein belastingvrij staatje in Italie. Hoog in de bergen genieten we van een wintersportdorp buiten het seizoen. We hebben hier zoveel mooie wegen in de omgeving dat we hier twee nachten verblijven. Via de Albulapas en de Fluelapas staat de Stelvio de volgende dag zonder bagage (en zonder koffers als je wilt) op het programma. Twee dagen en nachten genieten van motorrijden en geweldige gastvrijheid.
  • De laatste reisdag gaan we weer op pad naar het eerste hotel waar ons gezamenlijk avontuur begon. Het is wel een flinke rit van Livigno, via Zwitserland en Liechtenstein weer terug naar Oostenrijk. Tijd voor de laatste maaltijd samen en een laatste blik op de Alpen. De volgende ochtend staat er nog een ontbijt gepland waarna iedereen zijn reis naar huis op eigen gelegenheid zal aanvangen. 

De begeleiders verwelkomen en zeggen je weer gedag bij hetzelfde hotel in Oostenrijk. De rit naar en van het hotel is een flinke rit over voornamelijk snelwegen. Indien je dit teveel lijkt, bieden wij tegen betaling een extra tussenhotel aan. Je kan er dan ook voor kiezen routes te ontvangen die niet over snelwegen gaan. 

Bij een extra overnachting verblijf je midden in Het Zwarte Woud. Een extra overnachting is via ons extra bij te boeken voor € 129,- per persoon per overnachting (inclusief routes) op basis van een tweepersoonskamer. Voor een eenpersoonskamer in het tussenhotel betaal je € 178,- per overnachting. Deze prijs is op basis van halfpension, dus inclusief diner en ontbijt. Indien je een extra hotel wenst voor heen en/of terugreis geef je dit bij “Overige bijzonderheden” in het boekingsformulier.

Tot slot zijn er mensen die liever de heen- en terugreis met de auto doen met de motor(en) achterop. Ieder zijn ding! Bij het eerste hotel (waar we ook weer terugkomen) is in de laatste bocht een parkeerplaats waar je gerust je auto met aanhanger kunt achterlaten.

Als ervaren motorrijder heb je natuurlijk navigatie standaard op je motor zitten. Wij proberen altijd tot het laatst de routes te controleren op afsluitingen, maar proberen je alle routes in gpx ruim voor je reis aan je door te sturen middels de mail. Daarnaast maken we een evenement aan in My Route App waar je ze eveneens vanaf kan halen. Deze gpx routes zijn makkelijk en snel in te lezen in Garmin en TomTom apparaten. Let op: zet alsjeblieft herberekenen uit, anders wil je navigatie ineens een andere kant op dan je zou moeten.

De reisbegeleiding begeleidt elke dag de groep naar het volgende hotel met voldoende fotomomenten, koffiepauzes en lunch. Het staat je natuurlijk hartstikke vrij om zelf de routes te rijden en elkaar ‘s-avonds pas weer te treffen in het hotel. In beiden gevallen is het prettig om zelf de routes op je navigatie te hebben zodat we elkaar niet kwijt raken en allemaal op hetzelfde punt aankomen. Een paar delen van de route ga je zelfstandig rijden wat zoveel inhoudt dat er meer afstand zal zitten tussende rijders zodat iedereen in zijn eigen tempo een stuk kan rijden en zo vaak (of weinig) kan stoppen als je zelf wilt.

Just ride that bike!

De begeleiders van deze motorreis

Robert Vroon

Eigenaar & reisbegeleider TRIP Motorreizen

Sinds 1995 rij ik dagelijks rond op de motor en sinds 2013 organiseer ik motorritten. Van dagritten met tourclubs, meerdaagse ritten met vrienden en collega’s tot hele vakanties! Het is altijd mijn hobby geweest en nu doe ik het met heel veel plezier professioneel. Naast TRIP motorreizen werk ik als Senior Tactische Opsporing bij de politie-eenheid Rotterdam.

 

Chris van Leeuwen

Reisbegeleider

Mijn motorhart heeft eigenlijk altijd in de Alpen gelegen, terwijl ik veel van Europa al op de motor heb bezocht. Een aantal jaar geleden ben ik bij TRIP terechtgekomen en daar komt mijn kennis en ervaring goed van pas. Of het nu gaat om het verleggen van routes of rijden in veranderd weer, ik heb veel al gezien en meegemaakt.

Dit seizoen is mijn eerste seizoen als begeleider bij TRIP en ik heb er enorm veel zin in om met jullie op pad te gaan en jullie de mooiste ervaringen te geven.